Rehabilitacja ortopedyczna

Naszym celem jest zawsze jak najszybsze przywrócenie sprawności choremu. Nakierowujemy terapię na dysfunkcję narządu ruchu spowodowane zaburzeniami układu kostno-stawowego i mięśniowego, tak by osiągnąć najlepsze rezultaty.

W dobie niesamowicie postępującej chirurgii ortopedycznej dbamy by proces rehabilitacji pooperacyjnej przebiegał sprawnie i  zgodnie z międzynarodowymi standardami. Wciąż aktualizujemy i pogłębiamy naszą wiedzę, by dotrzymać kroku lekarzom ortopedom stosującym coraz to bardziej zaawansowane metody operacyjne. Liczne badania naukowe dowodzą, skuteczności pooperacyjnej rehabilitacji ortopedycznej. Dlatego w dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić, by np. po rekonstrukcji ACL czy złamaniu trójkostowym nie stosować zabiegów fizjoterapeutycznych. Rehabilitacja ortopedyczna jest dziedziną szalenie elastyczną, dlatego naszą pracę z pacjentem zaczynamy w wielu sytuacjach już przed operacją, albo w dniu zabiegu. Właśnie odpowiednio wczesne wprowadzenie procesu leczniczego daje gwarancję sukcesu i uniknięcia powikłań.

Drugim obszarem jakim się zajmujemy jest rehabilitacja nieoperacyjna. W zależności od sytuacji pomagamy wyleczyć zwykłe urazy nie wymagające skalpela ( np. łokieć golfisty, skręcenia kostki, dyskopatie), ale przede wszystkim działamy tak by nasi pacjenci UNIKNĘLI operacji chirurgicznych.  Rehabilitacja ortopedyczna ma na celu dokładne określenie problemu, znalezienie przyczyny powstania i  jak najszybsze jego wyeliminowanie. Nadrzędnymi elementami  w procesie usprawniania są czas w jakim zlikwidujemy zaburzenie i skuteczność z jaką będziemy działać.  Aktywność jaką osiągnie pacjent oraz usunięcie lub maksymalne zminimalizowanie przyczyn powstania dysfunkcji. Działamy sprawnie ponieważ prowadząc rehabilitację obserwujmy zmiany, które wprowadzamy w organizmie, oceniamy skuteczność stosowanych technik fizjoterapeutycznych i na bieżąco decydujemy o wyborze najlepszych metod rehabilitacji. W zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta w terapii wykorzystywane są również zabiegi fizykoterapii.

Pacjenci najcześciej zgłaszają się do nas z:

• ze stanami pourazowymi narządu ruchu
  • po przebytych operacjach rekonstrukcyjnych
  • ze zwyrodnieniami stawów
  • z przewlekłymi problemami bólowymi układu ruchu
  • w ostrych stanach bólowych
  • z ostrymi i przewlekłymi stanami zapalnymi
  • po operacjach wstawiania endoprotez stawów
  • przed i po operacjach ortopedycznych
  • naciągnięcie, naderwanie, zerwanie mięśni i ścięgien
  • w bólach kręgosłupa
  • rwa kulszowa, rwa barkowa